Trading System Administrator Engros Strøm Markedet
Elektrisitetshandel i Russland. Russiske generasjons eiendeler i INTER RAO-gruppen selger elektrisitet på grossistmarkedet WEM. De fleste generert elektrisitet selges under regulerte bilaterale avtaler. Kjøpere inkluderer elektrisitetshandlere og store bedrifter lokalisert i den første priszonen. Den gjenværende elektrisiteten er solgt til konkurransedyktige markeder balansering og neste dag. Kilde energimarkeder i Russland. Russland har for tiden engros WEM og detaljhandel markeder for elektrisk energi og power. For formålet med elektrisitetskontroll, er hele landet delt inn i. Den første priszonen europeiske Russland og Ural. Den andre priszonen Siberia. three non-pricing zoner Kaliningrad Oblast, Fjernøsten, Arkhangelsk Oblast og Komi Republic. Staten regulerer elektrisitetsprisene i ikke-prissetting soner. Den første og andre prisområder feature. regulated sektor av grossistmarkedet elektrisitet med regulert kraft og energiprisavtaler. spot neste dags elektrisitetsmarked opererer på en plattform levert av handelssystemadministrator JSC ATS. balancing elektrisitetsmarkedet som opererer på en plattform levert av systemoperatør JSC SOUES. short-term effektmarked som tilbyr konkurransedyktig månedlig strømforsyning under årlige kontrakter forvaltet av systemoperatøren. ikke-valutamarked med ikke-regulerte strømkontrakter NEC. NEC-utveksling markedsoperert i Moskva Energy Exchange. Potensielt langsiktig kraftmarked. En rekke statseide infrastrukturforetak regulerer generering, distribusjon og forbruk av elektrisitet i Russland for å sikre strømforsyning til alle regioner i landet. Systemoperatør av UES. Trading System Administrator via sitt Oppgjørssenter. Moscow Energy Exchange. Federal Grid Company av UES. Alfa Bank gir clearing og avvikling tjenester for markedsaktører i prissone soner, mens Sberbank gir disse i ikke-prissetting soner. Leverandører enige om å opprettholde beredskap for å sikre utnyttelse av generasjonsutstyr i krafthandelssoner. Velkommen til hjemmesiden til Alberta s Market Surveillance Administrator Vi har designet det slik at du enkelt kan få tilgang til alle våre skriftlige materialer fra fortid til nå Hvis du vil motta oppdateringer automatisk, vennligst registrer deg i abonnementsboksen under. MSA-abonnement. Informasjonen du oppgir for abonnement samles inn under myndigheten av § 33 3 i Alberts frihetsloven om informasjon og beskyttelse av personvernloven FOIP Act, og vil kun bli brukt til å sende deg våre oppdateringer og nyhetsbrev og opprettholde en abonnentliste MSA gir ellers ikke opplysningene du oppgir med mindre en slik offentliggjøring er påkrevd ved lov. Skriv inn e-postadressen din nedenfor for å motta oppdateringer på MSA s siste nyheter. Siste nytt. Elektrisitet og kapasitetsmarkeder. Det er et to-nivå engros - og detaljhandelsmarked for elektrisitet og kapasitet i Russland. For tiden Ifølge til grossistmarkedet presenteres kjøpere og selgere av generasjonsbedrifter, eksportforetak for eksport av elektrisitet, detaljhandelsselskaper, nettleverandører som kjøper elektrisitet for å dekke overføringstap og store forbrukere. Engrosmarkedsenheter kan handle både som selgere og kjøpere av elektrisk kraft og kapasitet. en grossistmarkedsdeltakers status en organisasjon må oppfylle kravene fastsatt av RF Government Resolu sement 1172 av 27 12 2010 Engroshandel og kapasitetsmarkedsregler og Tilgangskontrakt for grossistmarkedet. Hovedparten av landets genererende eiendeler er konsentrert i 6 termisk genererende selskaper i grossistmarkedet OGKs, det føderale vannkraftproduksjonsselskapet i engros markedet OJSC RusHydro, 14 territoriale genererende selskaper TGKs og statsselskapet Rosenergoatom Statseide interesser i interregionale distribusjonsnettbedrifter IDGCs ble overført til OJSC IDGC Holding Bulkoverføringssystemet forvaltes av Federal Grid Company OJSC FGC UES datterselskap av PJSC Rossetti, etablert I 2013 på grunnlag av JSC IDGC Holding er Russland den største aksjonæren. Dispatching management av det russiske kraftforsyningssystemet er under systemoperatøren OJSC SO UPS Blant de største selskapene i bransjen er det statsstyrte vertikalt integrerte holdingselskap OJSC RAO Power Systems of the East, som genererer, di stammer og selger elektrisitet i fjerntliggende regioner, og OJSC Inter RAO UES - en eksportvirksomhet for import av elektrisitet som innehar genererende eiendeler i Russland og utlandet. Engrosmarkedet for elektrisitets - og kapasitetsfunksjoner i regioner konsolidert til priszoner Den første priszonen omfatter Den europeiske delen av Russland og Ural-regionen, den andre priszonen dekker Sibir. I henhold til ikke-priszoner Arkhangelsk og Kaliningrad-regionene, Komi-republikken, regioner i Fjernøsten, er det for øyeblikket umulig å skape markedsforhold av teknologiske grunner, salg av elektrisitet og kapasiteten utføres i henhold til de spesielle regler. Hovedprinsippene for grossistforsyning og kapasitetsmarkedsoperasjon. To varer handles i grossistmarkedet, elektrisitet og kapasitet Kapasitet er en bestemt vare når den kjøpes, gir den grossistmarkedsdeltakeren retten til å kreve at kapasitets selgeren opprettholder sitt genererende utstyr i en tilstand av tilgjengelighet til generat e elektrisitet av en definert kvalitet og i volumet som kreves for å imøtekomme den deltagernes behov. Prinsippene for driften av grossistmarkedet bestemmes av grossistmarkedet for elektrisitet og kapasitetsmarkedet godkjent av RFs resolusjon 1172 av 27.12 2010. Engrosmarkedet er delt inn i flere segmenter i henhold til transaksjonsbetingelser og leveringsperioder det regulerte prissegmentet ved regulerte kontrakter og det konkurransedyktige uregulerte prissegmentet i dag fremover, balansemarkedet og frie kontraktene. Av 2011 Regulerte Kontrakter RCs i grossistmarkedsprisområdene kan bare brukes til forsyning av elektrisitet og kapasitet til befolkningen, til forbrukergrupper likestilt til befolkningen, så vel som de siste utvekstleverandørene som opererer i de nordkaukasiske republikkene og Tyva-republikken. De regulerte kontraktsprisene for å levere elektrisitet og kapasitet er beregnet etter prisindekseringsformler bestemt av den relevante føderale utføreren Ive-organet ansvarlig for regulering av statstollar I henhold til RCs beregnes strøm - og kapasitetsforsyningsvolumene innenfor dataene i konsolidert prognose for elproduksjon og forsyningsbalanse, etablert av Federal Antimonopoly Service på en måte som leverer mengder av hver elektrisitets - og kapasitetsleverandør i balansen under RC skal ikke overstige 35 av deres totale strømforsyningsvolum til grossistmarkedet, slik det er bestemt i balanseavgjørelsen for denne leverandøren. Elektrisitetsvolumer som ikke er dekket av RC, selges til ikke-regulerte priser gjennom Free Contracts FCs , Day-Ahead Market DAM og Balancing Market BM. Under gratis kontrakter kan markedsdeltakere velge egne motparter, priser og tilbudsvolum. Day Ahead Market DAM utgjør et konkurransedyktig utvalg av leverandører og forbrukerprisbud en dag før faktisk strøm tilbudet skal finne sted Dette valget utføres av handelsoperatøren OJSC Trading S ystem Administrator, med priser og tilbudsvolumer bestemt for hver time på dagen Margineprisering brukes på DAM, noe som betyr at prisen beregnes ved å balansere etterspørsel og tilbud og dekker alle markedsdeltakere. DAM-prisen er bestemt for hver av de grovt 8500 noder i begge prissone Primært omfatter volumet av de planlagte mengder elektrisitet produksjonsvolumene dekket av bud med de laveste prisene, som for volumet av planlagt strømforbruk inkluderer det produksjonsvolumene som kjøpere villig til å kjøpe på høyeste pris eller inkludert i spotprisen aksepterende bud som reflekterer kjøperens beredskap til å kjøpe det angitte volumet av elektrisitet til enhver som råder i DAM-prisen. DAM-prisindekser og forsyningsvolumer publiseres daglig på OJSC TSA-nettsiden. Elektrisitetsvolumer som handles under bilaterale kontrakter og på DAM bestemme det planlagte forbruket av elektrisitet. Det faktiske forbruket varierer uunngåelig fra th e planlagt volum Handel med avvik fra planlagt produksjonsforbruk utføres i sanntid på balansemarkedet Hvert 3 timer før leveringstiden gjennomfører systemoperatøren OJSC SO UPS et ytterligere konkurransedyktig utvalg av leverandørbud med hensyn til prognoseforbruk i kraftsystemet kostnadseffektive anleggsforsendelser og systemets pålitelighetskrav. Utviklingen av det faktiske forbruket fra planlagte volumer faller i to kategorier eget initiativ og eksternt initiativ. Et eget initiativavvik oppstår på grunn av en markedsdeltakers forbruker eller leverandør handlinger. En ekstern initiativavvik er et resultat av Systemoperatørene Forskjellen mellom det faktiske volumet av elektrisitetsproduksjon fra det planlagte på DAM nedadgående leverandør utviklet en mindre enn grafisk nedoverbøyning fører til å kjøpe dem på BM mengden elektrisitet tilsvarer den tilsvarende avviken. Ved å generere volumet, som overstiger planlagt for DAM deviatio n oppover, selger leverandøren ved BM tilsvarende avvik. På samme måte som volumet av kjøp og salg avvik på BM er definert for kjøpere, med den forskjellen at kjøperen forbruker mer enn planlagt av DAM-volumet, kjøper elektrisitet på BM, hvis forbruket mindre - selger Kostnaden for avvik er utformet for å oppmuntre medlemmene til mer nøyaktig oppfyllelse av planlagt strømforbruk og produksjonsplaner, slik det er definert på DAM og å implementere systemoperatørkommandoene. Da BM straffer markedsdeltakere som er ansvarlig for de største avvikene fra faktisk forbruk og produksjon fra planlagte volumer på eget initiativ og belønner deltakere som holder seg til deres planlagte forbruk og er nøyaktige for å oppfylle systemoperatørens ordrer. På grunnlag av avvikskostnadene er foreløpige påstander og forpliktelser til BM'en etablert, forskjellen mellom dem representerer ubalansen i balansemarkedet En negativ ubalans cv fordeles mellom deltakerne i forhold til egne initiativer En positiv ubalanse fordeles mellom leverandører i forhold til utførelsen av eksterne tiltak og forbrukere som best fulgte sitt planlagte forbruk. Et slikt ubalansedistribusjonssystem er en ytterligere stimulerende og disiplinerende faktor for markedsdeltakere . Samme mekanismene for salgskapasitet på grossistmarkedet er. salg kjøp av kapasitet valgt som følge av konkurransedyktig kapasitetsvalg gjennom kapasitetssalg og kjøpskontrakter inngått basert på resultatene av konkurransedyktig kapasitetsvalg CCS. sale kjøp av kapasitet gjennom ledig kapasitetssalg og kjøpskontrakter, inkludert børsnoterte kontrakter. salg av kapasitet gjennom kapasitetsleveranser avtaler CDAer og kontrakter for salg og kjøp av ny kjernefysisk og hydraulisk kapasitet, tilsvarende CDAs. sale kjøp av kapasitet av må-run generatorer. salg av kapasitet gjennom regulert co ntracts for å forsyne befolkningen og likestilte consumers. sale kjøp av kapasitet til å generere fasiliteter som fungerer på grunnlag av fornybare energikilder i det følgende - RES gjennom kapasitetsleveringsavtaler som er inngått basert på resultatene av konkurransedyktig kapasitetsvalg av investeringsprosjekter på bygg RES-basert generasjonsanlegg. Ledet av systemoperatøren Konkurransedyktig kapasitetsvalg CCS er grunnlaget for kapasitetsmarkedet og bestemmer hvilken kapasitet som skal betales på grossistmarkedet. Før 2015-året ble CCS holdt årlig bare for ett år i forkant for neste år RF-regjeringsoppløsning 839 av 27 08 2015 godkjent nye regler for CCS og forbedrede retningslinjer for kapasitetshandel på grossistmarkedet Startår 2016 kapasitet vil bli valgt årlig for året, som kommer i tre kalenderår etter CCSs år I 2015 CCS for 2016-2019 år tok sted. CCS gjennomført i prissoner uten å dele på frie flytsoner FFZ Indexation effec ts hvis CCS utviklet mer enn ett år i forveien Hermed CCS prisindekser for perioden siden 1 januar året etter CCSs år fant sted før 1. januar i år etter forsyning i henhold til KPI redusert med 1. I det langsiktige kapasitetsmarkedet, etterspørselsvolum i det konkurransedyktige kapasitetsutvalget gitt avhengig av volumet av etterspørsel på kapasitetspris til en lavere pris, er kjøpere villig til å kjøpe et større volum av kapasitet til en høyere pris lavere. Graf etterspørselsfunksjonen er et rett linje segment passerer gjennom to punkter, hvorav verdiene er satt separat for hver prissone, og for hver CCS. Etterspørselsvolumet i det første punktet bestemmes i henhold til prosedyre fra Energiministeriet på grunnlag av prognosen topp etterspørsel i prissonen og det planlagte reserveforholdet er prisen satt til 150 tusen rubler MW for CCS 2016 for den første prissonen og 210 tusen rubler MW for den andre prissonen Etterspørselen volumet i det andre punktet øker d med 12 i forhold til verdien ved første punkt, er prisen for CCS 2016 satt til 110 tusen rubler MW for den første prissonen og 150 tusen rubler MW for den andre prissonen. Konkurransekapasitetsvalgsprisen tilsvarer et maksimum av prisene i utvalgte applikasjoner og prisen der etterspørselfunksjonen har en verdi som tilsvarer totalvolumet av den valgte kapasiteten, inkludert kapasitet, betales uavhengig av resultatene av CCS. CCS-prisen for hver prissone er den samme for alle valgte genererende fasiliteter Kapasitet som ikke har bestått konkurransevalget, betales ikke. Dersom vi nærmer seg leveringsåret i tilfelle det overstiger den justerte etterspørselen etter strøm over beløpet som skal betales generasjonskapasitet muliggjør korrigerende konkurransekapasitetsvalg Et obligatorisk gebyr som ikke er avhengig av Resultatene av CCS, med forbehold for kapasitet introdusert av CDA og CDA lignende avtaler med nye kjernekraftverk og vannkraftverk, samt generering av uni ts, hvis arbeid er nødvendig for å opprettholde de teknologiske driftstilstandene til kraftsystemet eller varmekraftforsyning må-run generatorer. Betaling for kapasitet levert må-run generatorer, utført til prisen fastsatt av det autoriserte føderale byrået eller regjeringen av Russland er ikke høyere enn kraftprisen i forrige år, salget som et resultat av konkurransedyktig kapasitetsvalg eller må-run-modus. Beslutningen om å klassifisere generatoren som må-run, er vedtatt før CCS Et unntak kan bare være genereringsanlegg som etter CCS har blitt oppgitt om intensjonen om nedleggelse, mens Energiministeriet ble krevd utsettelse av produksjonen på grunn av trusselen om angrepseffektunderskudd Kapasitet på generatorer som opererer i må-run-modus og strøm innført av CDA og lignende kontrakter med nye kjernefysiske kraftverk og vannkraftverk, under CCS inkludert i prisen aksept del av tilbudet. Kapasitet betalingen tildeles som følger den økonomiske byrden for å betale for kapasitetsgenererende anlegg valgt på CCS og kapasitetsanlegg, mottar betalingen på CDA distribueres til alle brukere av prissonen Kapasitet av objekter relatert til må-run-generatorer til trusselen om forekomst av energiforbruk underskudd, betales av forbrukere av tilsvarende FFZ Kapasitet av gjenstander knyttet til må-run generatorer til trusselen om forekomst av varmetabell er betalt av forbrukere av tilsvarende emne i Russland. Den første kapasitetsleveranser avtaler CDAs signatur kampanje ble ferdigstilt i desember 2010 En termisk generasjonsfasilitet som er oppdraget under kapasitetsleveringsavtaler, er garantert kapasitetsutbetalinger i 10 år 20 år for kontrakter som ligner CDAer inngått med NPP og HPP, som sikrer kompensasjon av investeringsutgifter og forutbestemte driftskostnader. Kapitalkostnader som brukes til å beregne kapasitetsprisen under CDA er satt o ut i RF regjeringens resolusjon 238 av 13 04 2010.CCS for 2015 ble avholdt i september 2014 Prisapplikasjonene for salgskapasitet er innlevert av 79 deltakere med hensyn til 419 kraftverk med 1182 kraftgenererende enheter PGU Etter resultatene av CCS-applikasjoner av 49 leverandører ble utvalgt med hensyn til 233 stasjoner. Utvalgt kapasitetsvolum utgjorde 150 106 MW. For å måtte kjøre generatorer til trusselen om forekomst av varmetabell ble tilskrevet 38 stasjoner, energiforsyningsunderskudd 30 stasjoner, fjernvarme og strøm underskudd 20 stasjoner Det totale volumet av installerte kapasitetsmonterte generatorer er 29,419 MW. Siden 2013 i samsvar med Russlands regjeringes resolusjon datert 28. mai 2013 449 På mekanismen for å fremme bruken av fornybare energikilder i grossistmarkedet av elektrisitet og kapasitet gjennomført et konkurransedyktig utvalg av investeringsprosjekter for bygging av genererende anlegg som opererer på fornyelse ble energikilder heretter RESPS RESPS utføres for 4 år på forhånd separat for hver type generasjonsenheter som opererer på grunnlag av bruk av ulike typer fornybar energi fotovoltaisk konvertering av solenergi, vindkraft og vannstrømmer, bortsett fra bruken av slike energi på de pumpede lagringsanleggene Benchmarks for å inngå driftsmengder av fornybare energikilder og begrensningsverdiene av investeringene som brukes til RESPS, er definert av RFs regjeringskonvensjon 8. januar 2009 1-p Som følge av Valg av RES-prosjekter, avtaler om kapasitetsforsyning fra kvalifiserte produksjonsanlegg, som opererer på grunnlag av bruk av fornybare energikilder, er CDA RES konkludert, hvor prisen fastsettes basert på kapitalkostnaden ved bygging av gjenstand for fornybar energi, idet hensyn til graden av lokalisering av objektet og størrelsen på fortjenesten fra grossistmarkedet for elektrisitetsmarkedet etter den e tilbakebetalingstid til levetid Kapasitetsforsyningsperioden etter avtaler om kapasitetsforsyning av kvalifiserte produksjonsanlegg som opererer basert på bruk av fornybar energi på grossistmarkedet, slutter etter 15 kalenderår fra begynnelsen av kapasitetsleveransen etablert Etter kontrakten. Etter resultatene fra RESPS holdt i 2013-2014 ble det valgt 76 anlegg, det totale volumet av installert kapasitet er 1,081 MW Kapasitetsforsyning på grossistmarkedet for det første objektet, innført som en del av CDA RES, begynte 1. april 2015.
Comments
Post a Comment